تعداد بازدید: 1069
تعداد نظرات: 0

پیلاتس؛ ورزشی برای رهایی از کمردرد

پیلاتس؛ ورزشی برای رهایی از کمردرد
ورزش پیلاتس چیست و چه فوایدی دارد؟
پیلاتس و یوگا امروزه در جوامع مختلف، علاقه مندان به خود را دارند. جنس و سن در این ورزش فرقی ندارد و همگان برای سلامتی این ورزش را انجام می دهند. این دو نوع ورزش جدید، برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید هستند. پیلاتس (Pilates) ، ورزشی است که تمام تمرکز خود را روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند.
پیلاتس ﺳﯿﺴﺘﻢ ورزﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﺎل ١٩٢٠ ﺗﻮﺳﻂ ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﺬاری شد. اﯾﻦ ورزش در اﺑﺘﺪا ﺗﻮﺳﻂ ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻋﻠﻢ ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺪن ﻧﺎم ﮔﺬاری ﺷﺪه ﺑﻮد ﮐﻪ ﭘﺲ از ﻣﺮگ وی ﺑه دﻟﯿﻞ اﺣﺘﺮام و ﺣﻔﻆ ﯾﺎد و ﺧﺎطﺮه او ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﻧﺎم ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﺘﺪاول ﺷﺪ. روش ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﺘﺸﮑﻞ از ورزش هایی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ روی ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ اﻧﻌﻄﺎف و ﻗﺪرت در ﺗﻤﺎم اندام های ﺑﺪن دارد ﺑﺪون اﯾﻨﮑﻪ ﻋﻀﻼت را ﺣﺠﯿﻢ ﮐﻨﺪ ﯾﺎ آنها را از ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮد. اﯾﻦ روش ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ از ﺣﺮﮐﺎت ﮐﻨﺘﺮل ﺷﺪه ای ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺑﺪن و ﻣﻐﺰ هارمونی ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ اﯾﺠﺎد ﮐﺮده و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺑﺪن اﻓﺮاد را در هر ﺳﻦ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد.
چرا پیلاتس را انتخاب کنیم؟
دلیل شماره ۱: استیل بدنی بهتر
هنگامی که به صورت منظم پیلاتس انجام دهید، هم ترازی ستون فقراتتان را بهبود می‌بخشید – که باعث خواهد شد راست قامت‌تر بایستید و از استیل بدنی بهترتان لذت ببرید.
دلیل شماره ۲: کاهش وزن
پیلاتس ممکن است که یک تمرین هوازی خیلی موثر نباشد، اما انعطاف پذیری و انرژی بیشتر به شما می‌بخشد. زمانی که این دو را داشته باشید، توانایی اجرای برنامه‌های تناسب اندام که باعث شود به شدت تعریق کنید برایتان راحت تر خواهد شد.
دلیل شماره ۳: افزایش قدرت ماهیچه‌ها
هنگامی که پیلاتس انجام می‌دهید، در کنار تقویت عضلات سراسر بدنتان به بهبود قدرت ماهیچه‌هایتان نیز افزوده می‌شود. نتیجه‌اش بدنی است که به اندازه‌ احساسی که پس از تمام شدن تمرینتان دارید، خوب به نظر می‌آید.
دلیل شماره ۴: تقویت ذهن
پیلاتس باعث خواهد شد از چگونگی حرکت بدنمان آگاهی بیشتری کسب کنیم. با به دست آوردن درک بیشتر از حرکات بدن، ذهنمان تیزتر و خود آگاهی‌مان بیشتر می‌شود. همین ترکیب سلامتی روحی و جسمی است که پیلاتس را خیلی منحصر به فرد می‌کند – و البته خیلی قدرتمند.
دلیل شماره ۵: خواب شبانه‌ راحت
چطور پیلاتس می‌تواند کمک کند که شب راحت‌تر بخوابید؟ انجام پیلاتس در ساعات اولیه‌ صبح باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌شود. کورتیزول در طول شب‌ها که خواب هستیم ساخته می‌شود. انتشار آن قبل از اینکه روزمان را شروع کنیم، به ذهنمان اجازه می‌دهد پیش از اینکه به خواب برویم، به صورت موثر تری تمرکز کند و راحت‌تر انرژی‌اش خالی شود.
دلیل شماره ۶: بهبود تعادل
به علت اینکه اغلب تمرین های پیلاتس بر مرکز بدن تمرکز دارند، انجام این فعالیت‌ها باعث خواهد شد در دراز مدت تعادلمان افزایش پیدا کند. تعادل بهتر، فشار بر ستون فقرات را در فعالیت‌های روزمره کاهش خواهد داد.
دلیل شماره ۷: از بین بردن درد کمر و مفاصل
پیلاتس کمک خواهد کرد تا کمر و مرکز بدنمان استوار شود – نواحی کلیدی که کمک می‌کنند از انواع کمر دردها جلوگیری شود را تقویت می کند. اشخاصی که اضافه وزن دارند یا دامنه حرکتی کمی دارند، می توانند تمرینات سبک پیلاتس را انجام دهند و از فواید آن برای درد عضلات و مفاصل بهره ببرند.
دلیل شماره ۸: داشتن زمان خوب!
پیلاتس یک دسیپلین جدی است، اما به همین شکل به شما اجازه خواهد داد تا خوش بگذرانید. تمریناتی که در طول جلسه‌ پیلاتستان انجام می‌دهید، شادی آور و سرزندگی اعتیاد آوری دارند. تجهیزات پیلاتس شما را به زمانی که بازی با اسباب بازی‌های درون حیاط مدرسه مهم‌ترین نگرانی شما بود؛ می‌برند.
ﭼرا پیلاتس این ﻣﻘدار موفقیت آمیز ﺑوده اﺳت
ﭼﮕﻮﻧﻪ اﯾﻦ ورزش ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ اﻣﺮوزه ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﯾﮏ روش ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ورزﺷﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ همگانی و ﺣﺘﯽ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ؟! ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺎده، ﮔﻔﺘﺎر ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ ﭘﯿﻼﺗﺲ و اﯾﻨﮑﻪ اﯾﻦ ورزش ﺑﺴﯿﺎر ﻋﺎﻟﯽ ﻋﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﻪ ﺗﻤﺎم وعده های ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﻓﺮاد در هر وﺿﻌﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ورزﺷﮑﺎر ﺣﺮﻓﻪای ﯾﺎ ﺗﺎزه ﮐﺎر، ﺧﺎنم های ﺧﺎﻧﻪ دار ﯾﺎ آﻗﺎﯾﺎن ﮐﺎرﻣﻨﺪ و ﭘﺮ ﻣﺸﻐﻠﻪ اﮔﺮ ورزش ﭘﯿﻼﺗﺲ را آﻏﺎز ﮐﻨﻨﺪ اطﻤﯿﻨﺎن ﻣﯽ دهیم ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺜﺒﺖ آن را ﺧﻮاهند دﯾﺪ. ﺑﺎ ﺷﺮوع ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺗﻐﯿﯿﺮ ظاهر، اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺮﮐﺎت، ﺑﺪن ﺟﺪﯾﺪ و بهتر، ﻣﺘﻮازن، ﺻﺎف و ﮐﺸﯿﺪه، بلندﺗﺮ، ﺑﺎریک تر و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺪرت پنهانی ﺳﺎﺧﺖ. اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﻼﺗﺲ از ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻗﻮای ﺑﺪﻧﯽ ﮐﺴﺐ و ﺣﻔﻆ ﺑﺪﻧﯽ ﺳﺎﻟﻢ و ذهنی ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺮای اﺟﺮای ﺧﻮب کارهای روزاﻧﻪ و دﯾﮕﺮ فعالیت های ﺑﺪﻧﯽ اﺳﺖ.
اصول اولیه پیلاتس
• آراﻣش: ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت را ﺑﺎ آراﻣﺶ آﻏﺎز ﮐﻨﯿﺪ و ﺧﻮد را ﺧﺴﺘﻪ ﻧﮑﻨﯿﺪ. اﻟﺒﺘﻪ ﻣﻨﻈﻮر از آراﻣﺶ تنبلی ﻧﯿﺴﺖ.
• ﺗﻣرﮐز: ﻻزﻣﻪ ﮐﻨﺘﺮل اﻋﻤﺎﻟﯽ ﮐﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دهید ﺗﻤﺮﮐﺰ در ﻧﺤﻮه اﻧﺠﺎم ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت اﺳﺖ. ﺗﻔﮑﺮ هوشمندانه در اﻧﺠﺎم درﺳﺖ ﺣﺮﮐﺎت ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺰرﮔﯽ ﺧﻮاهد ﮐﺮد.
• هماهنگی: ﺧﻮدآگاهی ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻣﻮرد ﺑﺪن ﻣﻮﺟﺐ هماهنگی ﺑﯿﺸﺘﺮ و بهتری در اﻧﺠﺎم ﺣﺮﮐﺎت خواهد ﺑﻮد. ﺑﺎ ﺗﮑﺮار ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﺣﺮﮐﺎت ﺷﻤﺎ از ظرافت ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﺮﺧﻮردار خواهند ﺷﺪ.
• جهت دهی مناسب: ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ درﺳﺖ ﺑﺪﻧﺘﺎن ﺗﻮﺟﻪ کنید. ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع هر ﺣﺮﮐﺘﯽ ﻣﻮارد زﯾﺮ را در ذهن ﺧﻮد ﻣﺮور ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ:
* ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﻗﺮارﮔﯿﺮی ﺷﻤﺎل، ﺟﻨﻮب، ﺷﺮق و ﻏﺮب ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ﮐﻪ در آن ﻧﯿﺮوها روی ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ اﺛﺮی ﻧﺪارﻧﺪ.
*ﺳﺘﻮن ﻓﻘﺮات را همیشه ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ در وﺿﻌﯿﺖ ﮐﺸﯿﺪه ﻗﺮار دهید.
* ﮔﺮدن را ﮐﺸﯿﺪه و آرام ﻗﺮار دهید.
* ﺑﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﻗﺮارﮔﯿﺮی پاهایتان ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ.
• ﺗﻧﻔس: ﺗﻨﻔﺲ ﻋﻤﯿﻖ و ﮐﺎﻣﻞ را ﻓﺮاﻣﻮش ﻧﮑﻨﯿﺪ و در ﺷﺮوع ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻧﻔﺲ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺑﮑﺸﯿﺪ و در ﺣﯿﻦ اﻧﺠﺎم ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻧﯿﺰ ﻧﻔس را ﺑﯿﺮون دهید.
• ﺣرﮐت: ﺣﺮﮐﺎت روان آرام و آهسته را از ﻣﺮﮐﺰ ﺑﻪ طﺮف ﺑﯿﺮون اﺟﺮا ﮐﻨﯿﺪ.
• ﻣرﮐز ﺳﺎزی: ﯾﮏ ﻣﺮﮐﺰ ﺛﻘﻞ ﻗﻮی در ﻣﯿﺎﻧﻪ ﺑﺪن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ، به طوری که قبل از هر ﺣﺮﮐﺘﯽ ﻧﺎف ﺑﻪ ﺳﻤﺖ داﺧﻞ ﮐﺸﯿﺪه ﺷﻮد.
• وﺿﻊ و ﺣﺎﻟت انجام تمرین: ﺣﺮﮐﺎت را ﺑﺎ آراﻣﺶ و ﺣﻮﺻﻠﻪ و ﻗﺪرت اﻧﺠﺎم دهید و از اﻧﺠﺎم آنها به صورت شدید پرهیز کنید. 
تصاویر
  • پیلاتس؛ ورزشی برای رهایی از کمردرد
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:




مطالب شماره 65 مجله اطلسی ها

در اولین شام عاشقانه تان اشتباه نکنید
علت لرزش دست چیست؟
اشتباهات رایج موقع استحمام
صاف کردن مو در خانه؛ آرزوی خانم ها
با لب های ترک دار زیبا نیستید!
رازهای ناگفته 4 سال کارتن خوابی یک دختر جوان؛ حس مان قشنگ بود و دلسوزانه، ولی راهش را بلد نبودیم
خانه های پوکر یا قمارخانه های زیرزمینی
گفت و گوی اختصاصی با بهزاد و فرزاد مرادی، خواننده هایی با صدای ماندگار؛ نوزده سال هم نوایی با رستاک
تست قبل از تزریق پنی سیلین، حیاتی است
گفت و گو با یک مددکار اجتماعی در مورد شب اعدام متهمان؛ تنها نیکوکاران از مرگ استقبال می کنند
یک پرده از آرزوی دختر شهید مدافع حرم، سید احسان میر سیار؛ رویای زینب خواهد آمد
همسرتان اولویت زندگی شماست
سیامک سپهری سرپرست گروه رستاک در گفت و گوی اختصاصی با اطلسی ها: موسیقی، مرز نمی شناسد
مؤدب برانید
نوروز 96 با کلاه قرمزی،‌ فیتیله و عموپورنگ
هشدارهای پلیسی؛ راه های پيشگيري از سرقت خودرو
گفتگو با جاسم غضبانپور؛ عکاس هشت سال دفاع مقدس: عاشق این سرزمین و مردمش هستم
ماست؛ خوراکی همه فن‌حریف
خوش چهره ترین انسان روی زمین
نمکدان کاغذی
مشــتبی
آیا خروپف نشانه بیماری است؟
مادرانی که 34سال اشتباهی دخترانشان را بزرگ کردند
تبدیل شدن یک جرثقیل در هلند به هتل
آرزوی بره کوچولو
گـل روی شـاخه زیباسـت
اطلسی ها
علائم سرطان سینه و راه‌های تشخیص آن؛ سرطان سینه در کمین سلامتی
چرا گاهی لازم است، گریه کنیم؟ چند می گیری گریه کنی
پس کوچه های اطلسی
راه رفتن در خواب؛ از نشانه‌ها تا درمان
لی پوشان خوش تیپ
آدم‌های دوست‌داشتنی چه عادت هایی دارند؛ دوست داشتنی عزیز دوستت دارم
تازه های دنیای مجازی
اشترودل سیب و وانیل
کیک قالبی کدو‌تنبل
پیلاتس؛ ورزشی برای رهایی از کمردرد
چه کار کنیم تا همسرمان چشم بسته اعتماد کند؟ بدون شرط دوستت دارم
توصیه های هفتگانه علم برای میلیاردر شدن
دات نت نیوک فارسی