تعداد بازدید: 1151
تعداد نظرات: 0

وقتی که نباید قهوه بنوشید

وقتی که نباید قهوه بنوشید
تحقیقات نشان می دهند که در برخی شرایط نباید قهوه بنوشید، ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از عوارض جانبی متعدد، از افزایش اضطراب تا سرطان و خستگی (بله، حتی با وجود کافئین) ــ از مصرف قهوه اجتناب کرده یا حداقل مقدار مصرف را کاهش دهید.
منظور ما را اشتباه متوجه نشوید، بعضی افراد عاشق قهوه هستند. این، یکی از عادات آنهاست که بسیار هم سالم است. تحقیقات بسیاری، قهوه را با مزایای سلامتی متعدد مانند کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، مرتبط دانسته اند. و پس از آن، خاصیت انرژی زای قهوه است که صبحها ما را سرحال کرده و به ما کمک می کند تا بر افت شدید انرژی در اواسط  بعد از ظهر غلبه کنیم. اما غیر مسئولانه است که فقط مزایای مثبت قهوه را برشمریم.
مواردی که قهوه‌ ممکن است به سبک زندگی سالم شما صدمه بزند
هنگامیکه  قهوه شما بیش از حد داغ است
اگر دوست دارید به محض دم کشیدن قهوه‌تان آن را بنوشید، شاید لازم باشد آن را خنک کنید (بمعنای واقعی کلمه). با توجه به یک گزارش جدید از سازمان بهداشت جهانی، مصرف نوشیدنی های داغ با دمای بالای 65 درجه سانتیگراد، ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد. با در نظر گرفتن آنکه اکثر رستورانهای آمریکایی، قهوه را بین 63 و 79 درجه سانتیگراد سرو می کنند، این بسیار ناامید کننده است. اگر قهوه‌تان را در خانه دم می کنید، هنوز هم مصون نیستید قهوه‌سازهای خانگی معمولا قهوه را در دمای 85 درجه سانتیگراد، دم می کنند. اضافه کردن مقداری شیر یا خامه می تواند دمای قهوه را پایین بیاورد، اما فقط تا ۵ درجه. بهترین راه حل؟ صبور باشید. یک فنجان قهوه‌سیاه در یک لیوان سرامیک ۱۰ اونسی، برای خنک شدن تا دمای مطمئن 65درجه سانتیگراد، معمولا به حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.
اگر مستعد ابتلا به اضطراب هستید
اگر احساس اضطراب می کنید، نوشیدن چندین فنجان قهوه می تواند تا حدی مسبب آن باشد. علی میلر، RD، متخصص تغذیه و نویسنده Naturally Nourished می گوید کافئین، یک اثر محرک روی سیستم عصبی دارد و باعث ترشح هورمون استرس(کورتیزول) شده، پاسخ جنگ یا گریز ما را تحریک می کند و ثابت شده که باعث تشدید اضطراب و مشکلات خواب می گردد (بخصوص در افراد مبتلا به اختلالات وحشت  یا اضطراب اجتماعی).
برای کاهش اثر کافئین، به یک یا دو فنجان، ۲۲۰ سی‌سی قهوه در روز بسنده کنید یا مخلوطی که نصف آن قهوه‌بدون‌کافئین و نصف دیگرش قهوه‌کافئین‌دار است، بنوشید.  و از حدود ۶ ساعت قبل از خواب، قهوه ننوشید.
هنگامیکه شدیداً دچار کمبود خواب هستید
شاید قهوه، یک راه حل طبیعی برای یک شب کم خوابی یا بی خوابی، بنظر برسد (و می تواند اینطور هم باشد) اما فقط تا حدی. یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر برای ۳ شب متوالی کمتر از ۵  ساعت خوابیده باشید، دیگر کافئین در بهبود هوشیاری شما موثر نخواهد بود. دلیل: خواب بسیار کم باعث چنان کاهش شدیدی در عملکرد شناختی می شود که هیچ مقدار کافئینی نمی تواند بر آن غلبه کند. اگر نمی توانید ۷ ساعت در شب بخوابید، قهوه را بطور کامل کنار بگذارید و در هنگامیکه سطح انرژی تان پایین می آید، یک چرت ۲۰ دقیقه ای بزنید که تحقیقات نشان می دهد بهتر از قهوه می تواند به شما کمک کند تا بر علائم محرومیت از خواب غلبه کرده و هوشیاری تان را بهبود ببخشید.
صبح خیلی زود نیز قهوه ننوشید
نوشیدن یک فنجان قهوه در ساعت ۶ صبح، هیچ فایده ای برای سطوح انرژی شما ندارد. دلیلش این است که در چند ساعت اول بعد از بیدار شدن از خواب، سطوح هورمون استرس شما (کورتیزول) در بالاترین مقدار خود قرار دارد که در واقع، یک افزایش انرژی طبیعی به شما می دهد. بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن اولین فنجان قهوه تان بین ۱۰ صبح و ۱۲ ظهر است، یعنی هنگامیکه سطوح کورتیزول شروع به پایین آمدن می کنند. به این ترتیب، شما از انرژی طبیعی بالای بدنتان بهره خواهید برد و آن کافئین را برای زمانی می گذارید که واقعا به آن نیاز دارید. اگر اولین فنجان قهوه تان را خیلی زود بنوشید، احتمالا چند ساعت بعد برای حفظ انرژی تان به یک قهوه دیگر نیاز خواهید داشت و با توجه به تاریخچه شخصی سلامت تان، ممکن است قهوه بیشتر چیز مفیدی نباشد. برای افرادی که بسختی شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری ریفلاکس معده به مری را کنترل می کنند، ممکن است مضرات قهوه بیش از حد، بیشتر از مزایای آن باشد. 
تصاویر
  • وقتی که نباید قهوه بنوشید
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:


مطالب شماره 64 مجله اطلسی ها

ابر غم را از آسمان زندگی پس بزن
چای باید سـبز باشه
پولدارها لاغرترند
قلب همسر ت را جادو کن
مصاحبه اختصاصی اطلسی ها با رضا صادقی؛ خواننده، آهنگساز و ترانه سرا: دخترم تیارا مهربان ترین مادر دنیا را دارد
زندگی روی باتلاق
خوش تیپی لذت بخش پس از شکست عشقی
چتر هوشمند با قابلیت پیش بینی وضعیت آب وهوا
نزد همه کس عزیز باشید
شیوه های استفاده بهتر از رسانه های اجتماعی
کلسترول بی سر و صدا بالا می رود
گفت و گو با بیتا سحرخیز، چهره محبوب مردمی؛ شخصیت ملکا روی من تاثیر گذاشته است
تست خوشبختی؛ چقدر احساس خوشبختی می کنید؟
می خواهم خوش اندام شوم
خرما معجزه سلامتی
بیمارفضـای مجـازی هـستم
شناسایی آسیب خودروی دست دوم پیش از خرید
دوراز چشممان باد!
رایگان و آنلاین بیاموزید
هشدار پلیس را جدی بگیرید
کاظم سلیمی؛ جانباز دفاع مقدس: شنیدن صدای آهنگران بر دل تنگی و شوق من می افزود
ضربان
در جستجوی شادی و خلاقیت گمشده کودکان؛ اسباب بازی هست، لذتی نیست
وقتی که نباید قهوه بنوشید
شفاف تر شدن برخی وقایع تاریخی در پرده نقره ای
تهیه آسان ترین غذا ها در کمتر از ۳۰ دقیقه
لذت بردن از زندگی؛ تنها ماموریت توست
تغییرات 15 دقیقه ای
پیام دختری که توانست بر بیماری خود غلبه کند؛ ام اس برابر با ناتوانی نیست
با طاسی خداحافظی کنید
پس کوچه های اطلسی
محمد، اسفند دود کن چهار راه ها: فقر، کار مرا از من گرفت
گزارشی از خانواده اروندکناری که 6 فرزند معلول دارد؛ اینجا 11 سالگی یعنی پایان دنیا
کثیف ترین مرد ایران سالم است / مرد کثیف اروپا جان باخت
ساده و موثر برای سلامتی
زکام؛ مرضی برای تمام فصول
کدبانو، کدبانو باش
بانوی کدبانو
زنان ديرتر از مردان اصول رانندگي را فراموش مي‌كنند
دات نت نیوک فارسی